Beste forummers,

Heb een vraag en hoop dat jullie mij daar bij kunnen helpen. 3 Maanden geleden heb ik een spiksplinternieuwe auto gekocht. Ik weet niet of het van belang is, maar deze is zwart van "kleur".

Aangezien het beestje in 3 maanden tijd al behoorlijk vuil is geworden, besloot ik vorige week om hem maar eens te gaan verwennen met eens schoonmaak beurt. Ik heb in de winkel een pakketje gekocht met daarin een fles Meguiar Ultimate Wash & Wax, een velgenreiniger, een washandschoen, een zeem, een droogdoek en 2 sponsjes voor de velgen.

Vandaag de stoute schoenen maar eens aangetrokken om de auto te poetsen. Ik heb exact gedaan wat er in de bijgesloten handleiding stond: Per 4 liter 30ml van de Wash & Wax toevoegen. Nu heb ik een emmer van 5 liter dus heb er +/- 40ml ingedaan.

Ik heb als eerste met de hogedrukreiniger in laagste stand stof en vuil van de auto afgespoten. Daarna heb ik met behulp van de 2 emmer methode en de washandschoen de auto gewassen. Vervolgens heb ik de auto afgespoeld met de tuinslang. Het viel me toen al op dat op sommige plekken het water werd afgestoten, en op sommige niet. Toen dit klaar was heb ik geprobeerd om met behulp van de zeem en de droogdoek de auto weer droog te maken.

Echter had ik al vrij snel te maken met druppelvorming op de lak. Dit kon ik er nog vrij makkelijk afpoetsen, maar op het dak en een stukje van de achterklep op mijn auto is een hele witte waas tevoorschijn gekomen en ben daar zoals je snapt niet blij mee. Het laat zich er ook niet zomaar afpoetsen. Daarnaast kwam ik erachter dat zowel de zeem als de droogdoek extreem pluizen.

Heeft iemand enig idee waar deze witte waas vandaan komt en hoe ik deze eraf kan krijgen? Baal er ontzettend van!